(95) Biodata Guru (1)

Bermula hari ini, kita akan dapat melihat biodata guru-guru SKSM. Saya akan susun mengikut turutan tarikh mula mengajar di SKSM. Bermakna, orang yang paling lama sekali mengajar di SKSM akan didahulukan, kemudian yang kedua paling lama, yang ketiga, keempat begitulah seterusnya. Untuk itu, untuk giliran yang pertama ini tentunya tidak lain dan tidak bukan Teacher Yap iaitu guru yang paling lama sekali mengajar di SKSM. Ikutilah.....

NAMA & UMUR:
Yap Swee Mee
(52 Tahun)

TARIKH & TEMPAT LAHIR:
21 Ogos 1957 (10 hari sebelum Merdeka) di Negeri Kelantan

TINGGAL DI:
Wakaf Bahru, Tumpat


NO. TELEFON:

013-9950323 (Kepada bekas anak murid beliau, bolehlah hubungi teacher kesayangan awak ni...)

MENDAPAT PENDIDIKAN DI:
SRK(1) Sultan Yahya Petra & SM Sultan Yahya Petra,
Kuala Krai dan SM Chung Hwa, Kota Bharu

INSTITUSI IKHTISAS:
Maktab Perguruan Kota Bharu (sekarang Institut Perguruan Malaysia, Kota Bharu)

TARIKH MULA MENGAJAR:
1 7 Januari 1978

TARIKH MULA MENGAJAR DI SKSM:
17 Januari 1978
(Waktu itu saya baru Darjah 4. Maknanya, kalau saya dulu bersekolah di sini tentu saya juga merupakan anak murid teacher bersama kawan-kawan seusia saya seperti Abdun Nasir (anak Ustaz Shukri, Padang Raja), Ghazali Ibrahim (suami Zarinawati, Kayu Rendang), Shamsul Bahri Mohd. Zain (Peringat), Noorazidi Yunus, Allahyarhamah Wan Suriana

Wan Mat (BP Jalan Ketereh), Wan Nashruddin, dsb.)


HOBI:
Membaca dan Menonton TV (Agak-agak laa, apa rancangan yang Teacher minat ye? Wonder Pets kot?)

MAKANAN KEGEMARAN:

Apa-Apa Sajaa...

MINUMAN KEGEMARAN:
Jus Buah (Jus buah apa tu Teacher? Buah nanas? Laici? Mangga? Limau)

MUZIK DIMINATI:
Sentimental (Nanti kalau ada masa, kita tanya lagi kat dia lagu apa yang paling dia suka dan penyanyi yang paling dia minat. Saya juga nak tanya, dia minat tak lagu Wonderful Dream by Anne Marrie David).


Tiada ulasan:

Catat Ulasan