(394) Perjalanan Terakhir Nazariah (1987-2010)

Al-Fatihah. Seorang bekas murid SKSM batch UPSR'99, Nazariah bt. Zakaria (6 Rajin) telah kembali ke rahmatullah pd jam 11:45 mlm semalam di HUSM setelah 2 minggu koma di Wad ICU. Allahyarhamah sebelum itu hanya demam biasa selama seminggu sebelum dibawa ke hospital kerana dilihat seperti ada masalah pernafasan. Allahyarhamah yang pada mulanya disyaki dijangkiti H1N1 walau bagaimanapun disahkan negatif.



Saya beserta PK1 dan beberapa guru yang ada masa luang - Ust Man, Cgu Asri & Cgu Hj Jamil telah sempat menziarahinya di Kg. Pdg. Bemban pada jam 09:45am semalam dan sempat sama-sama menunaikan fardu kifayah solat jenazah.

Nazariah merupakan anak murid saya pada masa dia darjah 6 Rajin 11 tahun yang lalu. Allahyarhamah juga merupakan adik bongsu kepada Cgu Najib yang pernah mengajar di SKSM (kini di SK Manek Urai Baru). Saya masih ingat, allahyarhamah merupakan pelajar yang baik dan sangat pendiam ketika itu. Malah kalau cikgu buat lawak macam mana sekalipun, amat susah utk kita lihat dia tersenyum, padahal pada masa itu kawan-kawan yang lain ketawa bagai nak pecah kelas. Selepas SKSM beliau ke SMU Azhariah, Melor dan seterusnya melanjutkan pelajaran ke Universiti Darul Iman, Malaysia Kampus Kusza, Terengganu.



Dan pada malam tadi, saya bersama Cgu Saufi dan Cgu Wan Shamsuddin sempat pula menghadiri majlis tahlil yang diadakan selama seminggu. InsyaAllah pada malam ini pun. Kepada rakan-rakan yang mengenali, sedekahkanlah bacaan al-Fatihah dan jika ada masa lapang, jom kita sama-sama bertahlil malam nanti.

1 ulasan: