(5) 04/02/09 Pemantauan Bimbingan Pelaksanaan P&P PPSMI

[ KLIK PADA GAMBAR ]
Pn. Aida Suzanna sedang menyampaikan taklimat tentang dapatan pemantauan beliau.

Pn. Aida sedia menerima pandangan, cadangan dan permasalahan dari pihak guru-guru.

Pada minggu lepas SKSM telah dilawati oleh seorang nazir sekolah, Pn. Aida Suzanna bt. Kamaruddin yang melakukan lawatan selama 2 hari bermula hari Rabu, 04/02/09 hingga Khamis, 05/02/09. Beliau telah membuat pemantauan dalam beberapa aspek termasuklah pentadbiran, pengurusan, kurikulum & lebih menjurus kepada pengurusan serta p&P PPSMI. Beliau juga sempat mencerap beberapa kelas p&p yang terlibat dengan PPSMI. Menurut Pn. Aida, setelah melakukan pemantauan dan pencerapan, beliau berpuas hati dalam banyak hal di sekolah ini. Tidak banyak teguran yang dibuat memandangkan SKSM telah sedia melaksanakan apa yang sepatutnya.

Catatan Penulis:
Sebenarnya lawatan nazir ke sekolah ini merupakan satu peristiwa yg amat bersejarah dlm hidup saya. Ini krn, sepjg saya berada di SKSM sejak tahun 1998, inilah kali pertama sekolah ini dikunjungi nazir. Malah, sejak saya mula mengajar pd tahun 1990 pun, saya belum pernah merasai kunjungan nazir (mmg tak nak pun...). Sememangnya sebelum ini apb disebut aje pihak nazir, seram sejuk jadinya & kecut perut dibuatnya. Kita mcm 'alergik'lah.... takuuut!!! Tapi sejak kehadiran Pn. Aida ke sekolah ini, ia telah mengubah persepsi saya terhdp pihak nazir. Rupa2nya kedtgan pihak nazir membuka ruang bagi para guru utk berbincang, mengenalpasti masalah & mencari jln penyelesaian... Suasana majlis penutupan berjln dg lancar & mesra... jauh meleset dari apa yg bermain di kepala saya & apa yg saya sangkakan selama ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan